9/14/2009

Oh.Beras

Weekend lepas,pagi-pagi pukul 8 aku kena bangun awal sebab nak kena pegi kedai, kena beli beras. Misteri kan, bulan-bulan puasa pagi-pagi aku dah cari beras? Ok, abaikan. Disebabkan kedai runcit mangkuk belum bukak jadi aku kena cari alternatif lain. Susah jugak nak cari kedai runcit yang bukak awal pagi. 7E yang kononnya 24jam tu pun takde jual beras. Sampailah aku terjumpa satu kedai alatan tulis, tapi ada jual beras. Sekali lagi, misteri gila kentang.
Aku: macha, beras ade ke?
macha: beras? that side, over there.
Aku pun menuju ke arah yang ditunjuk, tapi tak jumpa beras
Aku: dey macha, mana beras?
Macha: beras?
Aku: berasla, mana ada beras dekat sini?
Macha: beras? this is beras.
Hadoih! Rasa macam nak pangg je kasi bergegar dahi dia satu kali!
Aku: ini brush!! bukan beras la macha. i want rice! rice! rice!
Macha:ooo rice, overthere (sambil tunjuk ke arah belakang)
Kagum gila aku, kedai runcit cap-cap ayam pun dah letak macha yang terer speaking. Aku pun pegi belakang, belek-belek beras yang ada, aku nak cari beras cap jasmine, tapi yang ada cuma floral dengan cap ayam. Aku pun kasi angkat floral pek 5kg. Bawak ke kaunter.
Aku: dey macha, you can’t speak in malay eh?
Macha: hehe, yes yes (sambil hangguk kepala)
Aku: this one is floral. Don’t you have others brand..like jasmine? jati?
Macha: jasmine? jasmine? this side, here here, over here..
Cilakak punye kedai, beras yang sedap-sedap nak sorok-sorok pulak.
Macha: this is jasmine, this this, here.
PANG!! Sekali lagi rasa macam nak lempang macha tu.
THIS IS JASMINE AIR FRESHNER la macha!!

No comments:

Post a Comment